Kaç Diyafram?

Yemek fotoğrafında alan derinliği, kompozisyon oluşturmadaki en önemli araçlardan biri. Kompozisyonumuzu oluştururken de kullanacağımız mecra, müşteri talepleri belirleyici unsurlar. Eğer fotoğrafımızı sadece Instagram gibi bir sosyal mecrada kullanılmak üzere çekiyorsak f:2.8-f:8.0 arasındaki herhangi bir diyafram işimizi görecektir. Hassasiyet göstermemiz gereken tek konu ilk lokmamızı net olarak görmek… Ama çalışmamız afiş veya bilboard olacaksa o zaman f:8.0- f:14 arasında bir diyafram tercih etmek daha doğru olacaktır. Çünkü fotoğraf büyüdükçe netlikten kaybetmeye başlar ve eğer net olan alan derinliğiniz çok düşükse flu bir fotoğrafınız olur. Tabii bunun haricinde müşteri talebi de alan derinliğini belirleyebilir. Mesela yemeğin ve arkasında duran ürünün aynı netlikte olması talep edilebilir. Böyle bir durumda yine f:8.0- f:14 arası bir diyafram seçip netlik taraması (focus stacking) yapmak daha doğru olacaktır. Bu durum dekupelik olarak çekilecek bütün ürünler için de geçerlidir.


Using Format